Generelle vilkår

 

Avtalebetingelser for Blostrupmoen Norge AS
(Blostrupmoen)

 

1. Definisjoner

Avtale: Vår ordning med månedlig betaling for levering av tjenester og tilhørende produkter.

Hovedforfall: Årlig dato hvor det er mulig å si opp tjenesten, og dato for avtalesyklus. Avtalen er fordelt over 12 mnd., slik at tjenestene er betalt ved hovedforfall.
Hovedforfall er startdato for avtalen.

Bindingstid: Det kan foreligge bindingstid på avtalen. Dette er i tilfelle spesifisert på ordrebekreftelse.

 

2. Varer og tjenester 

Avtale på kurs innebærer:
Avtale på kurs inkluderer avholdelse av årlig førstehjelpskurs for inntil 20 deltakere. Kursmateriell, sertifikater og reisekostnader er inkludert.
Prosess for fastsettelse av dato vil genereres av Blostrupmoen.
Kunde står fritt til å bestemme kursdato, dog utelukkende datoer hvor Blostrupmoen har ledig kapasitet.

 

Kurset kan avholdes fritt innenfor den 12 mnd. perioden avtalen gjelder. Dersom kunde ikke klarer å finne en dato, og dette skyldes kundes forhold, kan kurset avholdes innen 3
måneder etter utløp av gjeldende 12 mnd. periode. Dersom kunde fortsatt ikke klarer å finne en dato for kurs, vil rettighet til kurs til gode bortfalle.

 

Kursdato kan endres kostnadsfritt inntil 21 dager før avtalt dato. For endring av dato etter dette kan vi be om refusjon for kostnader i forbindelse med fly, hotell, instruktør
og lignende. Kostnadene vil variere, avhengig av hvor nær kursdato flytting ønskes.

 

Helg/kveldstillegg: Blostrupmoen har anledning til å kreve kveldstillegg på kr. 3.000,- (Kursstart etter 1500) eller helgetillegg på kr. 5.000,- (kurs avholdes helligdag; lørdag eller søndag). Et evnt. tillegg skal avtales med kunde skriftlig i forkant av kurset.

 

Kursbevis: Dersom trykket plastkort ønskes i tillegg til digitalt kursbevis faktureres dette med kr. 200,- pr. kort.

 

Avtale på digitale kurs/e-læring
Digital avtale på kurs innebærer at kurset enten avholdes ved hjelp av teams eller lignende, eller at det blir gitt tilgang til vår e-læringsportal. Antall deltakere, evt. tidsbegrensninger og innhold avtales i hvert enkelt tilfelle, og vil fremkomme av ordrebekreftelse eller skriftlig tilbud. Kursbevis for digitalt kurs følger på samme måte som for fysiske kurs, kursbevis for e-læring lastes ned av hver enkelt ved bestått. All digital fremstilling fra Blostrupmoen er forbudt å kopiere, videreformidle eller på annen måte gi tilgang til personer uten vår godkjennelse.

 

Avtale på hjertestarter inkluderer:

Hjertestarter utplassert i kundes lokaler.

Uoppfordret årlig besøk for sjekk av hjertestarter og førstehjelpsutstyr.

HMS-sertifikat for utstyr, tilsendt årlig etter hovedservice.

Utrykning og utsendelse ved kundehenvendelser om feil eller mangler, og når hjertestarter er benyttet.

 

Avtale på førstehjelpsutstyr innebærer:

Kunden har en rett til enhver tid å besitte oppdaterte og komplette kofferter og annet utstyr definert i avtalen.

Benyttet materiell etterfylles etter bestilling fra kunde (sendes pr. post eller ved personlig leveranse utført av Blostrupmoen).

Produkter som utgår på dato byttes uoppfordret av Blostrupmoen (sendes pr. post eller ved personlig leveranse utført av Blostrupmoen).

Alt utstyr under begge disse punktene er Blostrupmoen sin eiendom. Hjertestartere har en maksimal livssyklus på 10 år, slik at etter det etter 8 år må påregnes etableringskostnader når maskinen må byttes ut (Teknisk levetid).

 

3. Blostrupmoen sine forpliktelser
Blostrupmoen forplikter seg til å levere og vedlikeholde definerte produkter og tjenester som dekkes av avtalen. Leveranse skal også skje i etterkant av en evt. oppsigelse og da helt frem til og med opphørsdato. Dersom kunde har forbruk ut over definerte normaler, forbeholder Blostrupmoen seg retten til å ta opp dette for å kartlegge hva utstyr brukes til, og reforhandle avtalen til å tilpasse forbruk dersom dette ikke kan reduseres.

 

4. Kundes forpliktelser
I avtalen ligger utbyttegarantier ved feil og mangler, eller ved bruk av utstyr. Utstyr skal behandles aktsomt. Våre garantier gjelder ikke ved skader eller bruk som er skjødesløs eller uaktsom. Garantier gjelder heller ikke ved bortkommet utstyr. Utbyttegarantier av brukt utstyr gjelder innhold, ikke kofferter. Bortkommet eller ødelagt utstyr erstattes til gjeldende listepris på utstyret.
Kunde plikter å benytte kommunisert kanal for bestilling og oppdatering av utstyr (Epost eller Web).

5. Varighet, oppsigelse og mislighold
Avtalen løper for 12 mnd. og kan sies opp skriftlig av begge parter innen 3 mnd. før hovedforfall.
Ved oppsigelse av hele eller deler av avtalen, forplikter Blostrupmoen seg til å levere varer og tjenester som er fullt betalt gjennom avtalen. Varer og tjenester som ikke er fullt betalt, kan leveres mot faktura på mellomlegg mellom det som er betalt og varen eller tjenestens verdi i henhold til prisliste.
Ved betalingsmislighold av avtalen, opphører leveringsforpliktelse for Blostrupmoen inntil utestående er betalt. Ved utløp av oppsagt avtale, skal utstyr returneres til Blostrupmoen.

 

6. Endringer
Utplassering av mer utstyr kan gjøres, og blir fakturert etter vilkår i punkt 9.
Reduksjon av utstyr i perioden skal godkjennes av Blostrupmoen. Reduksjoner kan når som helst gjøres etter vilkår i punkt 6, ved skriftlig beskjed 3 mnd. før hovedforfall.

 

7. Prisendringer
Blostrupmoen forbeholder seg retten til å årlig justere priser etter gjeldende konsumprisindeks.

 

8. Fakturering

Avtalen faktureres forskuddsvis hvert kvartal.
Ødelagt eller manglende utstyr (Se punkt 4) faktureres til gjeldende listepris.
Avtalen faktureres ved leveringsdato, og første faktura er for intervallet frem til første kvartalsforfall.
Endringer i avtalen faktureres ved leveringsdato, og første faktura er for intervallet frem til første kvartalsforfall. Ved godkjent reduksjon i avtalen får dette virkning fra neste kvartalsforfall.

 

9. Eventuelt
Vilkårene er gyldig inntil nye vilkår er kommunisert til kunde.


 

1.     september 2022